REKTORN HAR ORDET

Att få äran att öppna skattkistan och öva tillsammans med eleverna inför det livslånga lärandet gör mitt jobb till det bästa.

För att våga öva på kunskap måste vi också öva på att vara modiga och våga göra fel för att utvecklas och fylla vår skattkista även med socialkunskap. En trygg skola med engagerad personal ger eleverna just den kunskap och övning varje elev behöver för att nå just sina mål.

Som rektor är mitt största mål att alla ska nå sina drömmars mål både kunskapsmässigt och socialt. Jag säger som Thomas Fuller: ”Kunskapen är en skattkista, övning är nyckeln till den”.

Tveka inte att höra av dig om du vill få mer information om vår skola, utbildningsinnehåll, våra intressanta studieresor eller kommande aktiviteter.

Helen Ljungstedt