Pris för bästa kortfilm

Norrbyskolan är vinnare i Stockholm Filmfestivals kortfilmstävling med bidraget ”Spökhuset”.

Under hösten 2017 skapades filmer av ca 300 barn i Järva i projektet ”Rum för skapande”. Projektet har varit ett samarbete mellan ”Den Pedagogiska Designbyrån” som handlett i manusarbete och Kulturskolans pedagoger i Tensta och Husby (Nikolja Cyon och Nadja Ekman) som handlett i ”Cutout-animation”.

Projektet är en del av ”Rum för skapande” och har kunnat genomföras med stöd av Kulturrådet och Svenska Filminstitutet. Totalt skapades 65 st filmer under projektet och filmfestival hölls på Kulturskolan Stockholm i Blå Huset i Tensta den 14 dec 2017.

Det känns jättekul att elever på Norrbyskolan har blivit nominerade samt vinnare. Det förespråker för motivation och kreativitet samt bidrar till en härlig stämning.

Här är Norrbyskolans vinnande bidrag: